TrueDreamer

Hoppa till: Content | Sidebar | Footer

Höst

2009-11-05 @ 22:58:51


Jag vet att det låter sjukt att bli inspirerat av livet under höstperioden, men det gör jag faktiskt.
Det är sorgligt att se alla träds löv skakas av, av vindens kraft men samtidigt det är inspirerandet hur alla träd tappar all löv och under våren allting kommer till liv återigen.
Till och med små träd som vinden inte ens berör, klär av sig och välkomnar hösten med öppna armar. Jag har alltid beundrat höstens dystra kvällar och kalla morgnar.
Jag är inte chockad att det är många som begår självmord under denna period, fast jag tycker att skolan kan påverka dessa människor.
Det borde finnas någon lektion som ger elever inspiration och uppmuntran till livet och hur man ska ta sig genom den svåra perioden i ens liv utan att tänka på att det är slutet av världen.
Mer än hälften av dessa människor som tar livet av sig är unga, inte konstig att de begår självmord när de inte har tro och fruktar inte vilket straff man för efter detta liv.
Jag tycker att religion kan påverka dessa unga människor att få mer ro om de känner sig vilsen eller svikna av allmänheten.
Tror man på gud och följer en religion så får man mer lugn och ro att bemötta livets svårigheter utan att tänka att det enda vägen ur det värsta är att ta livet av sig.
Det värsta som kan hända om man råkar ut för en olycka eller blir dumpat av flickvännen är att man måste börja om och ha tålamod att komma långt i livet. Det krävs mer mod för att leva än att begå självmord.
jag kan aldrig förstå förlusten av en vän eller familj medlem som begått självmord och hoppas att ingen ska behöva genomgå detta. Men en sak vet jag, att det inte är lätt att mista en familjmedlem.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback